Προετοιμάστε το αυτοκίνητό σας για το καλοκαίρι!
Το καλοκαίρι έφτασε, η θερμοκρασία έχει ανέβει στα ύψη και οι ετοιμασίες για τις καλοκαιρινές διακοπές έχουν ήδη αρχίσει. Υπάρχει όμως κάτι πολύ σημαντικό που δεν πρέπει να ξεχάσετε πριν ξεκινήσετε το καλοκαιρινό σας ταξίδι, για να αποφύγετε τις δυσάρεστες εκπλήξεις. Η κατάλληλη προετοιμασία του αυτοκινήτου σας για τις πιο ζεστές μέρες του χρόνου είναι απαραίτητη για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις δύσκολες καλοκαιρινές συνθήκες. Για ένα ξέγνοιαστο καλοκαίρι φροντίστε να ελέγξετε τα παρακάτω.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΛΑΔΙΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ & ΥΓΡΟΥ ΦΡΕΝΩΝ
Είναι σημαντικό τα λάδια του κινητήρα σας να βρίσκονται στη σωστή στάθμη, γιατί έτσι γίνεται σωστά η λίπανση του κινητήρα. Για να ελέγξετε τη στάθμη ακολουθείτε την εξής διαδικασία: Σε ένα ίσιο μέρος, χωρίς να έχετε θέσει τον κινητήρα σε λειτουργία, βγάζετε το δείκτη λαδιού, τον σκουπίζετε και τον ξαναβάζετε στη θέση του. Τον βγάζετε πάλι και βλέπετε τη στάθμη που πρέπει να είναι στο άνω σημείο (έστω από τη μέση και επάνω).
Εάν χρειάζεται να συμπληρώσετε λάδι, θα πρέπει να ρίξετε από το ίδιο λιπαντικό που βάλατε στην αλλαγή (καλό είναι να έχετε πάντα μαζί μας 1lt στο πορτμπαγκάζ). Παρόμοια διαδικασία ακολουθείτε και για τα υγρά φρένων. Αν η πρόσβαση στο δοχείο είναι δύσκολη, τότε επισκεφτείτε το συνεργείο σας, προκειμένου να αποφύγετε κάποια ζημιά.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΨΥΚΤΙΚΟΥ ΥΓΡΟΥ ΣΤΟ ΨΥΓΕΙΟ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
Πάντα με κρύο κινητήρα, κάνετε έλεγχο στο δοχείο αντιψυκτικού το οποίο θα πρέπει να έχει υγρό μέχρι την ένδειξη του κατασκευαστή· όχι παραπάνω, γιατί θα έχετε πίεση στο σύστημα με περαιτέρω ζημιά. Κάνετε επίσης οπτικό έλεγχο του ιμάντα δυναμό και της αντλίας νερού.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
Με ένα πιεσόμετρο –αν έχετε– αλλιώς επισκεπτόσαστε το κοντινότερο συνεργείο ή ένα πρατήριο υγρών καυσίμων–κάνετε τον έλεγχο πάντα βάσει του πίνακα που έχει δώσει ο κατασκευαστής (εκτός από το εγχειρίδιο υπάρχει και σχετικό αυτοκόλλητο με τις σωστές πιέσεις στην πόρτα του οδηγού ή στην τάπα καυσίμων). Μην ξεχνάτε ότι με μικρότερη πίεση έχετε μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου, ενώ με μεγαλύτερη πίεση δεν έχετε καλή ευστάθεια, ούτε καλή απόδοση στο φρενάρισμα.
Ελέγχετε το πέλμα των ελαστικών και αν είναι φθαρμένα τα αλλάζετε άμεσα. Το ίδιο ισχύει και για τη ρεζέρβα ανάγκης, ενώ δεν παραλείπετε να ελέγξετε ότι ο γρύλος και τα παρελκόμενά του λειτουργούν κανονικά.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΟΥΣ ΥΑΛΟΚΑΘΑΡΙΣΤΗΡΕΣ & ΣΤΟ ΥΓΡΟ ΠΛΥΣΗΣ
Συνιστάται η αντικατάσταση υαλοκαθαριστήρων σας κάθε 6 μήνες. Επίσης, φροντίστε να γεμίσετε καλοκαιρινό υγρό υαλοκαθαριστήρων σχεδιασμένο για να αφαίρει τα έντομα και την πίσσα. Επίσης ελέγξτε και συμπληρώστε άμα χρειάζεται με ειδικό –καλοκαιρινό– υγρό το δοχείο πλύσης.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΟΥΣ ΛΑΜΠΤΗΡΕΣ – ΥΨΟΣ ΦΑΝΩΝ
Ελέγξτε ότι όλα τα εσωτερικά και εξωτερικά φώτα του αυτοκινήτου σας λειτουργούν σωστά. Αυτό περιλαμβάνει τους προβολείς, τα πίσω φώτα, εμπρός και πίσω φλας, αλαρμ και τα φώτα φρένων. Επίσης να έχετε μαζί σας και εφεδρική λάμπα πορείας.
ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ (Α/C)
Το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου χρειάζεται σύμφωνα με τους περισσότερους κατασκευαστές μία φορά το χρόνο συντήρηση. Η ανανέωση του φρέον στο κύκλωμα, αν και δεν είναι πάντα απαραίτητη, καλό είναι να γίνεται, προκειμένου το air condition να λειτουργεί σωστά και να αποδίδει όσο το δυνατόν καλύτερα.
Δηλαδή, αν δεν έχετε την απαραίτητη ποσότητα φρέον (αναγράφεται από τον κατασκευαστή στο εγχειρίδιο και στο χώρο του κινητήρα) ο αέρας που θα βγαίνει από τα ακροφύσια δε θα είναι αρκετά παγωμένος, με αποτέλεσμα να πρέπει να δουλεύει το A/C σε μεγαλύτερη ένταση, αυξάνοντας ταυτόχρονα την κατανάλωση αλλά και στερώντας ισχύ από τον κινητήρα.
Παράλληλα με το φρέον και σχεδόν κάθε χρόνο, θα πρέπει να αντικαθιστάτε και το φίλτρο καμπίνας (ή φίλτρο γύρης). Το τελευταίο καθαρίζει τον εξωτερικό αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα. Αν αυτό που έχετε «έχει γράψει αρκετά χιλιόμετρα», τότε θα αναπνέετε μικροοργανισμούς που σε καμία περίπτωση δε θέλετε. Επίσης, αν παρατηρήσετε ασυνήθιστους θορύβους και μυρωδιές, σπεύσατε στο συνεργείο.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΗΝ ΜΠΑΤΑΡΙΑ
Αν η μπαταρία είναι ανοιχτού τύπου, ελέγχετε τα υγρά και, αν χρειαστεί, συμπληρώνετε. Επίσης, καλό είναι να έχετε μαζί σας τα λεγόμενα «κροκοδειλάκια», τα οποία θα σας χρησιμεύσουν στην περίπτωση που η μπαταρία αδειάσει και χρειαστεί να βάλετε μπροστά τον κινητήρα.